Str. Amaradia, nr. 24, Targu Jiu, Gorj 0763 701 111

Conform articolului 316 din Legea numarul 227 din 2015 (privind Codul Fiscal) , persoana care detine un sediu de activitate economica in Romania si are intentia sa efectueze activitati economice care implica operatii taxabile, fara taxa, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA la organul care este competent.

Declaratia pe propria raspundere trebuie completata pe site-ul ANAF, cu ajutorul programului de asistenta care este disponibil, urmand sa depuneti fisierul PDF (semnat si cu certificat calificat digital), prin utilizarea mijloacelor electronice de trimitere la distanta.

Declaratia pe propria raspundere cu semnatura administratorului si a asociatilor va fi scanata, arhivata intr-un fisier ZIP si atasata la fisierul PDF.

Dupa ce ati depus declaratia, compartimentul de specialitate al organului fiscal o va verifica. Pentru persoanele impozabile cu riscul fiscal mediu sau mic, exista posiblitatea ca acestea sa depuna declaratia pe propria raspundere, fara a exista erori de validare.

In cazul in care datele prezentate in evidentele organului fiscal nu sunt valabile in urma verificarii realizate de compartimentul de verificare, declaratia va fi transmisa la Directia generala anti-frauda, alaturi de aspectele care au rezultat pentru a lua masurile impuse.

Perioada de valabilitate a declaratiei pe propria raspundere este de 30 de zile de la data trimiterii pe cale electronica. In cazul in care trimiteti mai multe declaratii catre organul fiscal, acesta va lua in considerare ultima declaratie pe propria raspundere trimisa. De asemenea, orice declaratie trimisa dupa data la care procedura de inregistrare a fost demarata, nu va fi validata de catre organul de competenta.

Administratorul reprezinta persoana juridica sau fizica, infiintata in baza Legii societatilor nr. 31 din anul 1990, exceptand societatile in care statul detine participatii.

Asociatul este persoana fizica sau juridicl care are cota de participare la capitalul social mai mare sau egal cu 25 la suta, exceptie facand societatile sau unitatile teritoriale administrative care detin participatii.

Titularul este persoana fizica autorizata prin PFD sau juridica, reprezentand persoana care detine o intreprindere individuala.

Membrul este persoana fizica membra, in cadrul unei intreprinderi familiala.

Persoana impozabila in cadrul PFD se refera la persoane fizice (asociati/ administratori) care au sau au avut calitatea de titulari, dar si de membri.

Actionarul este persoana fizica sau juridica, care, de asemenea are o cota de participare la capitalul social de 25 la suta, exceptand societatile sau unitatile care detin participatii.

Cererea de inregistrare pentru taxa se va completa, iar societatile care se vor infiinta o vor depune, urmand inmatricularea la registrul comertului, conform articolului 316 din Codul Fiscal.

Solicitantul va depune cererea, avand calitatea de reprezentat legal al intreprinderii sau societatii, la registratura organului de competenta sau la posta printr-o scrisoare recomandata.

Formularul trebuie completat in doua exemplare, scriind cu majusculare, corect si lizibil, oferind toate datele cerute. Un exemplar este pastrat de contribuabil, iar celalalt va fi depuns la organul de competenta fiscala.

In functie de cererea de inregistrare in scopuri TVA si a declaratiei pe propria raspundere a capacitatii firmei de a avea activitati economice, dar si de analiza organului fiscal privind criteriile prevazute de ANAF, dar si de riscul evaluat de organul competent, solicitarea va fi aprobata sau nu.

 

Leave a Reply