Str. Amaradia, nr. 24, Targu Jiu, Gorj 0763 701 111
Bazeaza-te pe o firma de contabilitate din Cluj! Expertiza fiscala

Alegerea unui expert contabil din Cluj sau a unei societati de contabilitate nu este una foarte simpla, ci poate fi o activitate ce da multe batai de cap, deoarece orice investitor sau administrator, doreste un contabil bun si de incredere care sa ajute firma, sa aduca profit si nu pierderi, sa intocmeasca un buget si sa ofere periodic rapoarte utile pentru societatea dumneavoastra. Contabilitatea este stiinta care se ocupa in cea mai mare parte, cu masurarea, cunoasterea, evaluarea, gestiunea si controlul datoriilor, activelor si capitalurilor proprii.

Persoana care isi desfasoara activitatea in compartimentul financiar-contabil al oricarei unitati publice sau private si acopera partial sau in totalitate activitatile enumerate mai sus, este contabilul. Pentru a-si desfasura activitatea, are nevoie de tehnologie computerizata, in care se regasesc programe speciale de contabilitate, ustensile de birotica si echipament uzual de birou. Folosirea unui soft de contabilitate este necesar pentru calcularea exacta a datelor financiare, cat si pentru reducerea timpului  de procesare a informatiilor, dar si pentru pastrarea centralizata a informatiilor si a rapoartelor de lucru.

Contabilul mai trebuie sa-si asume responsabilitatiile privind serviciile prestate. Un  expert contabil este aceea persoana care a dobandit aceasta calitate in urma unui examen de admitere, efectuand un stagiu de trei ani de zile si sustinand apoi un alt examen, de aptitudini, la sfarsitul stagiului. Pentru a va dezvolta o afacere sau a infiinta o societate, este necesara angajarea unui contabil sau a unei firme de specialitate care sa se ocupe de partea financiar-contabila a acesteia. Un expert contabil poate efectua activitati de audit financiar, insa trebuie sa aiba calitatea de audit financiar pentru a avea accesul la aceasta. Sa aiba cunostinte juridice pentru a rezolva si problemele legate de Registrul comertului.

Sa fie capabil sa ne explice in termeni clari si simplii, mecanismele contabile, oferind transparenta totala in activitatiile desfasurate. Sa depuna la timp declaratiile fiscale si efectuarea analizelor financiare ale activitatii, sa anticipeze anumite taxe de plata si sa va consulte inainte de luarea unei decizii de business. Mai trebuie sa ne puna la dispozitie situatiile cu privire la statutul firmei noastre la ANAF, pentru a avea siguranta ca declaratiile sunt depuse conform vectorului fiscal si ca platile de taxe pe care le-am efectuat inchid corect obligatiile de plata catre stat. Sa fie in baza prevederilor regulamentului de organizare.

Cand suntem la inceput de drum intr-un business putem lua decizii riscante sau intelepte, avem nevoie de mult curaj, dedicare, perseverenta si profesionalism. Limitele raspunderii civile se stabilesc prin contracte de prestari de servicii incheiate cu clientii. Onorariul perceput de contabil difera in functie de dimensiunea societatii, numarul de tranzactii, numarul de salariati, servicii aditionale si consultanta necesara. Deseori un pret prea mic atrage dupa sine riscuri si cheltuieli greu de suportat. Asigura inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea informatiilor financiare, atat pentru cerintele interne, cat si in relatiile cu investitorii prezenti si potentiali, creditori financiari si comerciali, clienti, institutii publice si alti utilizatori.

Contabilul nu trebuie sa fie doar un colaborator care sa asigure prevederile legale ci si un partener care sa ne ajute sa crestem. De asemenea este bine sa alegem un contabil cu experienta in activitate si cu recomandari bune din partea altor clienti. Sa verificam daca contabilul respectiv, ne poate oferi toate serviciile de care avem nevoie, precum salarizare, administrare personal si gestiune. Un contabil isi desfasoara activitatea intr-un birou sau spatii similare unde mediu de lucru nu prezinta probleme deosebite. Activitatea pe care o desfasoara un expert contabil din Cluj presupune si anumite riscuri, cum ar fi: raspunderea in exercitarea profesiei disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupa cum este cazul.

 

Leave a Reply

Open chat
1
Bună ziua! ????
Aveți nevoie de ajutor?